BLOG

KIDS DENTAL & TEENS

31 Mar 2017 · Kids Dental

ALIMENTE CARE AJUTĂ LA SĂNĂTATEA ORALĂ

PORTOCALE, KIWI, CĂPȘUNI, LĂMÂI, ARDEI
Vitamina C din fructe, cum ar fi portocale, lămai verzi, kiwi, pepene galben, papaya și căpsuni ajută la eliminarea bacteriilor care afectează zona ginigvala din gura copiilor, promovând o sursă sănătoasă de colagen la nivelul gingiilor. Alte surse vegetale bune: ardeiul roșu, galben și portocaliu, roșiile și cartofii dulci. Cu toate acestea, dentiștii recomandă copiilor să aștepte cel puțin 30 de minute înainte de spălatul pe dinți după ce au ingerat alimente citrice sau băuturi. Asta pentru că acidul citric din fructe poate slăbi temporar smalțul dinților și lasă dinții vulnerabili la eroziunea cauzată de periere.

LAPTE, IAURT, BRÂNZĂ
Carbohidrații, cum ar fi pâinea, cartofii albi, și pastele făinoase conțin amidon și se descompun în zahăr. Acest zahăr alimentează alte tipuri de bacterii din gura copilului, care produc acid ce cauzează carii și demineralizează smalțul dinților. Atunci când copilul bea lapte sau iaurt sau mănâncă branză, alimente bogate în calciu, vitamină D, și fosfat-se ridica nivelul ph-ului în gură, scade nivelul de acid, și implicit se reduce riscul cariilor dentare.
Calciul este de asemenea benefic pentru că :
– se fixează pe smalțul dinților, protejându-i în continuare de alte acțiuni acide
– repară smalțul deteriorat
– intăreste oasele din jurul dinților copilului, ceea ce le face mai rezistente la boli parodontale mai târziu în viată.

MORCOVI CRUZI, ȚELINĂ, CONOPIDĂ, FASOLE VERDE ȘI MAZĂRE
Legumele ,,crocante’’ sunt „alimente de mestecat“, care curătă mecanic dinții și gingiile copilului. Aceste alimente curată în mod natural placa ce se acumulează între mese sau pe care copiii nu o îndepărtează la periaj.
În plus, mestecatul unor alimente tari stimulează producția de salivă. Saliva curăță placa, crește numărul de anticorpi naturali în gură, și păstrează gingiile hidratate. Mestecatul oricărui aliment stimulează producția de salivă. Încurajați copilul să mănance încet și să mestece complet fiecare înghițitură.

SUSAN, SEMINȚE DE FLOAREA SOARELUI ȘI DE DOVLEAC, NUCI
Nucile și semințele conțin grăsimi naturale care protejează dinții impotrivă bacteriilor. Uleiurile din semințe ajută la intărirea smalțului, ceea ce face dinții mai rezistenti la carii, iar cele mai multe semințe conțin, de asemenea calciu. Aceste semințe se pot adăuga peste felurile principale de mâncare sau se pot servi ca gustări între mese.

8 ALIMENTE DE EVITAT

Unele sunt lipicioase sau cu zahăr, altele se blocheze între dinți sau scad nivelul ph-ului în gură. Dacă totuși copilul tău le mănancă, asigură-te că se spală bine și regulat pe dinți.

Bomboane gumate (chiar și vitamine)
Caramele
Băuturi carbogazoase
Băuturi din fructe cu sirop bogat în fructoză
Gumă de mestecat (cu zahăr)
Stafide
Chipsuri
Bomboane tari

ShareShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn